Nemačka poslovna kultura odnosno poslovni bonton u Nemačkoj je po mnogo čemu specifičan i razlikuje se od drugih kultura. Stranci koji su od skoro došli da rade u Nemačkoj često imaju poteškoća da se snadju na novom radnom mestu. Nemački običaji na poslu kao što je neobičan pozdrav za ručak 'mahlzeit' može lako zbuniti strance.
Stranci
često opisuju Nemce sa sledećim osobinama: razumni, rezervisani, tačni, precizni,
hladni, orijentisani na cilj, arogantni, sigurni u sebe, poslušni, disciplinovani,
orijentisani na plan, autoritativni, kruti, bezosecajni, direktni, birokratski,
profesionalni, korektni, veoma uredni, jaki, nedostatak smisla za humor,
principijelni, pouzdani, perfekcionisti, organizovani.
Iza ovih stereotipa stoje kulturne
norme, standardi i vrednosti koje su razvijane kroz vekove.
Nemačka poslovna kultura – kako je razumeti
Najvažnije
nemačke kulturne norme su:
1) Fokus na zadatak
Zadatak je centralna i dominantna stvar koja odredjue sve poslovne interakcije, a takođe određuje i stil komunikacije karakterističan za poslovni bonton u Nemačkoj. Drugim rečima, Nemci obično misle da operativnost na nivou zadatka treba da bude osnov svih poslovnih kontakata. Sledeći kulturni standard je usko povezan sa ovim aspektom.
1) Fokus na zadatak
Zadatak je centralna i dominantna stvar koja odredjue sve poslovne interakcije, a takođe određuje i stil komunikacije karakterističan za poslovni bonton u Nemačkoj. Drugim rečima, Nemci obično misle da operativnost na nivou zadatka treba da bude osnov svih poslovnih kontakata. Sledeći kulturni standard je usko povezan sa ovim aspektom.
2) Vrednost
struktura i pravila
U nemačkim kompanijama postoji bezbroj pravila, regulacija i procedura. Nemački poslovni ljudi preferijaju pismene forme sporazuma. S jedne strane, ovo naglašava doslednost i visok stepen međusobnih obaveza. S druge strane, taj princip ostavlja malo prostora za fleksibilnost.
U nemačkim kompanijama postoji bezbroj pravila, regulacija i procedura. Nemački poslovni ljudi preferijaju pismene forme sporazuma. S jedne strane, ovo naglašava doslednost i visok stepen međusobnih obaveza. S druge strane, taj princip ostavlja malo prostora za fleksibilnost.
3) Pouzdanost
i izbegavanje nesigurnosti (orijentacija na pravila, fokus na kontrolu)
Doslednost i pouzdanost smatraju se posebno važnim nemačkim osobinama. Nemačka poslovna kultura ima visoku tendenciju za izbegavanje nesigurnosti. Stoga su razvili obavezujuća pravila i strukture da bi stimulisali sigurnost u poslovanju jedni sa drugima.
Doslednost i pouzdanost smatraju se posebno važnim nemačkim osobinama. Nemačka poslovna kultura ima visoku tendenciju za izbegavanje nesigurnosti. Stoga su razvili obavezujuća pravila i strukture da bi stimulisali sigurnost u poslovanju jedni sa drugima.
4) Nemačka
tačnost (planiranje vremena)
Tačnost ima značajan uticaj na odnose u pogledu vremena. Ugovaranje poslovnog sastanaka u Nemačkoj je precizno i planirano i očekuje se pridržavanje dogovorenog termina. Tačnost je u Nemačkoj, pitanje dobrih manira.
Tačnost ima značajan uticaj na odnose u pogledu vremena. Ugovaranje poslovnog sastanaka u Nemačkoj je precizno i planirano i očekuje se pridržavanje dogovorenog termina. Tačnost je u Nemačkoj, pitanje dobrih manira.
5) Odvajanje
poslovnog od privatnog
Nemci imaju striktnu odvojenost između različitih sfera njihovog života. Oni jasno razlikuju njihovo ponašanje sa drugim osobama u zavisnosti dali je poslovni partner ili prijatelj. Ovo često dovodi do toga da su Nemci u poslovnom ili javnom životu smatrani od strane pripadnika drugih kultura kao veoma udaljeni i hladni.
Nemci imaju striktnu odvojenost između različitih sfera njihovog života. Oni jasno razlikuju njihovo ponašanje sa drugim osobama u zavisnosti dali je poslovni partner ili prijatelj. Ovo često dovodi do toga da su Nemci u poslovnom ili javnom životu smatrani od strane pripadnika drugih kultura kao veoma udaljeni i hladni.
6) Direktnost
komunikacije
Nemci komuniciraju direktno i nedvosmisleno. Formulišu važne izjave direktno i otvoreno i bez 'rukavica'. Sa druge strane, oni ne prepoznaju lako indirektne napomene i poruke 'između redova' kao i mnoge neverbalne signale. Zbog toga njima može često da promakne sadržaj za interakciju.
Nemci komuniciraju direktno i nedvosmisleno. Formulišu važne izjave direktno i otvoreno i bez 'rukavica'. Sa druge strane, oni ne prepoznaju lako indirektne napomene i poruke 'između redova' kao i mnoge neverbalne signale. Zbog toga njima može često da promakne sadržaj za interakciju.
Specifično
ponašanje sa kojim se odlikuje nemačka poslovna kultura može se objasniti na
osnovu navedenih standarda kulture. Ovo može da pomogne u razumevanju kako bi
se izbeglo iritirajuće, neobično i čudno ponašanje. To saznanje je stoga veoma
važna osnova za konstruktivnu saradnju između pripadnika različitih kultura.
Ugovoranje poslovnog sastanka u Nemačkoj
Da bi pokrenuli
vaš radni odnos sa kompanijom u Nemačkoj, trebate prvo ugovoriti sastanak. Poslovni
bonton u Nemačkoj ne odobrava mnogo spontanost, zbog toga planirajte unapred
kada da pošaljete dopis za ugovaranje sastanka. Potrebno ja odrediti vreme i datum
sastanka oko dve nedelje ranije. Kada pišete ovakav dopis, obratite pažnju na sledeće:
- Prepiska je često radi formalno.
- Koristite formalni pozdrav i ljubazan tip obraćanja sa Vi (Sie).
- Pobrinite se da vaš subject u email-u bude razumljiv i jasan..
- Dodajte potpis sa vašom pozicijom, kontakt informacije i vaša email adresa.
- Ne šaljite neželjene priloge (atačment-e) u email-u.
Ako više
volite ugovaranje sastanka putem telefona onda obratite pažnju na sledeće. U
Nemačkoj, uvek počnite tako što ćete reči svoje ime pre nego što potražite da
razgovarate sa drugom osobom.
Poslovna
kultura u Nemačkoj se još odlikuje po tome što je komunikacija u prvom redu na
nemačkom jeziku. Mladji Nemci rado prihvataju razgovor na engleskom jeziku ali
stariji nisu baš komotni u komunikaciji na drugim jezicima.
Kodeks poslovnog oblačenja u Nemačkoj
Kada se
pripremate za sastanak, uverite se da ste u skladu sa nemačkim poslovnim
kodeksom za oblačenje. Sledeća pravila su korisna posebno u oblastima kao što
su finansije ili osiguranje:
- Muškarci nose tamna odela sa belom ili plavom košuljom i sa odgovarajućom kravatom.
- Žene nose pantalone ili kombinaciju blejzer/suknju u crnoj ili bež boji, sa jednostavnim bluzom ili elegantnom košuljom. Preuska ili otkrivajuća odeća nije poželjna. Ne zaboravite na hulahopke!
- Oba pola bi trebalo da izbegavaju prenaglašen nakit, kao i vidljive tetovaže ili pirsing (par diskretnih minđuša za žene je prihvatljivo).
- Odaberite urednu i čistu odeću i dobro ispolirane, čvrste cipele. Žene nose zatvorenu obuću sa niskom potpeticom u crno, teget, braon ili bež boji.
Videli
ste neke osnovne stvari koje su karakteristične za poslovni bonton u Nemačkoj. Jednom
kada se shvati poslovna kultura u Nemačkoj onda je mnogu lakše da se uklopite u
njihov način razmišljanja. Saznajte takodje kakva je švedska poslovna kultura. U komentaru ispod slobodno napišite dodatne
informacije koje su vam poznate na temu nemačka poslovna kultura.
Нема коментара:
Постави коментар