11 новембар, 2020

Kovid-19 - smernice zaposlenima u Nemačkoj za vreme pandemije

Photo by form PxHere
Zaštita od Kovid-19 na radnom mestu u Nemačkoj, regulisana je posebnim propisima.
Neophodno je da se poslodavci i zaposleni u Nemačkoj  pridržavaju ovih propisa. Ako već radite u Nemačkoj ili tražite posao u Nemačkoj, neophodno je da imate određena poznavanja prava i obaveza poslodavaca i zaposlenih za vreme pandemije.
Sa promenama situacije sa pandemijom, menjaju se paralelno mere i regulative.
Zato je potrebno da ste u toku sa aktuelnostima u vezi ovog pitanja.

Preporuke za bezbednost na radnom mestu

Nemačke vlasti preporučuju da se radi od kuće kada je to moguće. Ako su poslovi takvog tipa da je neophodno prisustvo na radnom mestu, onda je potrebno da se poslodavci i zaposleni pridržavaju sledećih standarda bezbednosti:
- na radnom mestu uvek držati distancu od 1,5 metara od klijenata i kolega, kako u zatvorenom tako i na otvorenom prostoru, takođe u vozilima. U vezi sa ovim je potrebno da budu postavljene određene prepreke i oznake. Ako razdvajanje putem prepreka nije moguće, poslodavac treba zaposlenima i klijentima obezbediti zaštitne maske.
- Pojedinačna upotreba alata i opreme uvek kada je to moguće. Drugim rečima, potrebno je da se izbegne upotreba jedne radne opreme od dvoje ili više zaposlenih.
- Radne aktivnosti u firmi treba da se odvijaju tako da zaposleni imaju što manje direktnih kontakata. Takođe na ovaj način treba organizovati promene smena i pauze.

Obaveze poslodavaca za vreme pandemije

Poslodavcima je obaveza da u praksi primene dodatne individualne mere zaštite za one zaposlene koji su u rizičnim grupama:
- Poslodavci treba da obezbede dodatne higijenske mere bezbednosti, kao što dezinfekciona sredstva sa dozatorima;
- Od zaposlenih kod kojih se mogu primetiti simptomi Kovid-19, treba se zatražiti da odmah napuste radno mesto ili ako još nisu krenuli na posao da ostanu kod kuće.

Uopšteno, poslodavci bi trebalo da preduzimaju sve neophodne mere kako bi zaštitili svoje zaposlene. Dužnost svih poslodavaca je da imaju brigu prema svojim zaposlenima i da ih obaveštavaju o zdravstvenim rizicima koji bi mogli nastati pri izvršavanju njihovih radnih zadataka.

Dodatni saveti za smanjivanje rizika od širenja infekcije

Takođe je potrebno pružanje informacija i uraditi podsetnik o dobroj higijenskoj praksi na radnom mestu, što uključuje sledeće savete:
- Pokrivati usta i nos maramicom ili rukavom (ne rukama) kada se kašlje ili kihne;
- Upotrebljene maramice odmah staviti u kantu;
- Standardan i dobro poznati savet je često  prati ruke sa vodom i sapunom. U slučaju da sapun i voda nisu pri ruci, onda je potrebno upotrebiti adekvatno sredstvo za dezinfekciju;
- Pokušati da se izbegne bliski kontakt sa ljudima koji se ne osećaju dobro.

Kao što je obaveza poslodavaca da obezbede potrebne mere bezbednosti od Kovid-19, tako je preporuka zaposlenima da se toga pridržavaju. Na taj način, mogli bi očekivati manje problema u vezi zdravstvenog bilansa u radnim kolektivima.

Нема коментара:

Постави коментар